wtorek, 2 kwietnia 2013

Wykwintny łosoś w pomidorowo - octowej zalewie :) bo rybka musi pływać :)

Wertowałam ostatnio swoje przepisy i wypatrzyłam moją starą recepturę na przepyszną rybę w zalewie, kilka dobrych lat owe cudo nie gościło na moim stole...a tak je kochałam. 
Sprawdziłam więc szybko stan zamrażarki, i co...moje zapasy są jak na wojnę i czas najwyższy je pomniejszyć, no ba - wiosenne porządki...hehe
Przepis jest uniwersalny i nadaje się do każdej ryby, ulubione filety możemy teraz zaserwować w nowej soczystej oprawie z sosu pomidorowego :)

Ryba:
- 1 kg, filety należy podzielić na porcje, doprawić solą i pieprzem, obtoczyć w mące i usmażyć.

Zalewa:
- 1szkl. octu
- 4 szkl. wody
- 1 puszka siekanych pomidorów
- 0,5 małego słoiczka koncentratu pomidorowego
- 2 listki laurowe
- 4 ziela angielskie
- kilkanaście kuleczek gorczycy
- pieprz w ziarnkach...lub świeżo mielony
- 1 duża cebula pokrojona w półkrążki lub 2 średnie
- 2 łyżeczki soli
- cukier (na 1 szkl. wywaru - 1 czubata łyżka cukru)...można oczywiście osłodzić wywar do smaku!

Wszystko połączyć, gotować 25min...pod koniec dodać 0,5 słoiczek przecieru pomidorowego i jeszcze chwilę pogotować.
Włożyć rybę do słoika/ów i zalać gorącym wywarem...najlepsza jest na drugi dzień :))

Przepis jest bardzo prosty, a ryba wychodzi zawsze doskonała.

Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do subskrybowania/obserwowania mojego bloga.

Buziaki :*

2 komentarze: