środa, 10 kwietnia 2013

Gulasz wieprzowo - wołowy z WIERSZYKIEM ;)

Kiedy nie masz co do gara włożyć, możesz użyć uda krowy, kopru dodaj 6 gałązek, kilo świni - będzie dobre, 3 wiewiórki, 2 bażanty, oraz grochu - gdzieś pół szklanki... Oto przepis na obiadek, tak jadł wujek, szwagier, dziadek....babcia jadła i sąsiadka, nie pominę stryja Tadka....soli posyp, pieprzu dodaj....chwilę gotuj, później podaj... do ozdoby dla poklasku dodaj garść chrupkiego piasku, dwa chrabąszcze, kolec jeża, oba skrzydła nietoperza...gotowanie to zabawa...chwała kuchni, mnie dziś chwała..hehehe;)
Mam nadzieję, że mój wierszyk się podobał, poniosło mnie ociupinkę, przepraszam za ten niekompletny przepis, już się poprawiam:)
 
Składniki:
*ilość mięsa podam w proporcji: 1/3 wołowiny i 2/3 wieprzowiny
*pół średniej cebuli pokrojonej w kostkę
*pół pęczka koperku
*przyprawy: sól, pieprz, Kucharek...ulubione zioła
*olej/oliwa do smażenia
*zaklepka: 2-3 łyżki mąki i około pół kubka mleka (nie wody)...dzięki mleku smak sosu będzie delikatniejszy i gładko połaczy się z koprem.
 
A wiec, na oleju/oliwie smażymy pokrojone w kostkę mięso...najpierw 15 min. wołowe, następnie dodajemy pokrojona wieprzowinę, doprawiamy do smaku i dodajemy cebulę...
 -gdy wszystko jest ładnie obsmażone, zalewamy wodą (tak oby zakryła mięso i dusimy około 30 - 40 min)
-możemy całość podlewać woda jeśli wyparuje...
-kiedy uzyskamy odpowiednią miękkość dodajemy koper, ewentualnie doprawiamy do smaku i zagęszczamy "zaklepką" zrobioną z maki i mleka.
Musimy gulasz pogotować chwil kilka na małym ogniu, mieszając oby nie przyciągało i gotowe :))
 
Ja serwowałam dziś gulasz z ryżem Basmati, całość posypałam posiekanym koprem i cebulką dymką...było pyszne :))
 
Dziękuję za odwiedzinki na moim blogu i zapraszam do subskrybowania/obserwowania moich zapisków:)
 
Buziaki :*
 

4 komentarze:

  1. Nie przyszedłem na gulasz bo już jestem po obiedzie ale na wierszyk - był smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe... bardzo dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Anonimowy21/8/13

    mniam

    OdpowiedzUsuń